Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

söndag 25 december 2011

1 januari kör jag igång

Här kommer jag att publicera ett konstverk om dagen. Varje verk får ta minst 10 minuter och mest 30 minuter att framställa. Varför max 30 minuter? Jo, för att jag ska kunna utföra varje verk på väg till och från jobbet. Jag kommer bara använda mig av material som jag redan äger idag (juldagen 2011). I övrigt har jag fria tyglar. Alltså:
  • ett verk om dagen
  • 10-30 minuters arbete
  • inget material får köpas in.

Konst? är det konst att svänga ihop något på max en halvtimma? Ja faktiskt, i alla fall enligt Wikipedia: Idag används oftast begreppet i anknytning till vad som förr benämndes de sköna konsterna, som bland annat omfattar bildkonst, arkitektur, konsthantverk, skulptur och musik, det vill säga skapande verksamhet som syftar till emotionella eller expressiva uttryck, eller resultatet av en sådan verksamhet.


Jag kommer främst att använda mig av tekniker som går att arbeta med på tunnelbanan: penna och papper, fotografering och enklare collage. Det är däremot fullt möjligt att vissa av mina verk kommer bestå av andra material.


Ållrajt: första januari kör jag igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar